بازار كار براي استارتاپ ها معمولا چگونه است؟
اين سوالي است كه بسياري از افراد هنگام راه اندازي استارتاپ به ذهنشان خطور مي كند و به دنبال پاسخ براي آن هستند. اما پاسخ به اين سوال، آن قدرها آسان نيست و موفقيت در استارتاپ و داشتن بازار كار بستگي به عوامل زيادي دارد.
بسياري از افراد مي پرسند آيا زحمتي كه متحمل مي شوند تا استارتاپ خاصي را راه اندازي كنند و آن را توسعه دهند، در آينده با سود مورد انتظار جبران خواهد شد؟ وضعيت استخدام در استار آپ ها چگونه است؟ آينده كسب و كار استارتاپي چگونه پيش مي رود و مواردي از اين دست. در اين مقاله پيدايش شتابدهنده و ... به اين مسائل مي پردازيم كه يكي از مهمترين دغدغه هاي هر فردي است كه به راه اندازي و توسعه كسب و كار جديد يا استارتاپ فكر مي كند.
بازار كار استارتاپ
براي آن كه نگرش و چشم انداز مناسبي از بازار كسب و كار خود داشته باشيد بايد به نكات مهمي توجه كنيد:
• تحقيق در مورد بازار كار
ابتدايي ترين نكته اين است كه اطلاعات كافي راجع به بازار خود داشته باشيد. اين اطلاعات مي تواند از طريق صحبت با كساني كه قبلا وارد حوزه كاري مدنظر شما شده اند باشد. يا مي تواند به صورت تحقيق ميداني و مشاهدات فرد انجام شود.
پس اولين كاري كه هر استارتاپ بايد انجام دهد، تحقيق در مورد بازار كار است. وقت مناسبي براي اين قسمت از كار اختصاص دهيد و آن را به دقت و با پيگيري دقيق انجام دهيد.
• بررسي عوامل موفقيت و شكست در بازار كار
در كنار تحقيق بازار هدف، بايد به اين مساله توجه داشته باشيد كه عوامل موفقيت و شكست را مثلا در بازار تهران بررسي كنيد. حتي مشخص نماييد بازار هدف شما را چه كساني با چه زمينه هايي تشكيل مي دهند و به عوامل شكست در استارتاپ ها دقت ويژه اي داشته باشيد.
براي كسب اطلاعات بيشتر در خصوص سرمايه گذاري استارتاپ و ... كافيست وارد سايت پيدايش شويد.