معمولا طبق بررسی های انجام شده عوامل شکست در بازار استارتاپ ها این عوامل بوده اند:

• عدم نیاز بازار
• مشکلات مالی و جذب سرمایه
• ترکیب اشتباه تیم همکاران
• عدم توانایی رقابت با رقبای بازار هدف
• عدم استفاده از فرصت های بازاریابی جدید
• عدم توجه به بازخوردهای مشتریان
• عدم توجه به زمان بندی ارائه کالاها یا خدمات
• نداشتن مزیت رقابتی
به همین ترتیب، اگر استارتاپ ها به این نکات و عوامل موفقیت و شکست توجه ویژه داشته باشند و برای هر کدام از آنها برنامه های واضح و مشخصی داشته باشند، می توانند امیدوار باشند که کسب و کار درستی را انتخاب کرده و بازار کار مناسبی در اختیار خواهند داشت. در ادامه مطلب عوامل موفقیت استارتاپ را نیز بیان خواهیم کرد.
 
استارتاپ موفق چگونه یک استارتاپ موفق می شود؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ارزش گذاری استارتاپ یا خدمات شتابدهنده کافیست وارد سایت پیدایش شوید تا شماهم استارتاپ نوپایتان معروف شود.